Blogi modowe w Social Media – ranking wrzesień 2019

W kolejnej edycji rankingu blogów modowych pod lupę wzięliśmy działania prowadzone w social media. Które z blogerek i blogerów mogą swoimi działaniami docierać do największej liczby osób? Które kanały są najczęściej do tego wykorzystywane? Sprawdź poniżej!

Blogerzy i influencerzy

Blogerki oraz blogerzy modowi, dzięki tworzonym przez siebie treściom, automatycznie stają się też influencerami. Kim właściwie jest ten influencer? Słowo to na stałe zagościło w słowniku ważnych terminów marketingowych. 

Według dosłownej definicji to osoba wywierająca wpływ na innych, kształtująca opinie.

Kształtowanie tych opinii i trendów odbywa się przez różne kanały przekazu. W Internecie będą to głównie: blogi, vlogi, fanpage na Facebooku, profile na Snapchacie i Instagramie oraz Twitterze i TikToku. 

Jak kształtuje się obecnie rynek influencer marketingu? Które z platform są używane najczęściej? Jaki realny wpływ mają influencerzy na życie obserwujących?

Na te inne pytania znaleźliśmy odpowiedzi w raportach The State of Influencer Marketing 2019 oraz The Power of Global Influencers:

  • Instagram jest najszybciej rosnącą platformą social media. W 2018 roku przekroczył 1 miliard aktywnych użytkowników i śmiało dąży do drugiego miliarda. W ciągu 5 ostatnich lat liczba użytkowników zwiększyła się 10x.
  • Wartość całego rynku influencer marketingu na świecie przekroczyła już 6 mld USD (w 2016 roku było to jeszcze 3 mld USD).
  • 76% marketerów planujących działania z influencerami uwzględnia w kampaniach Instagram, 46% Facebooka, a 36% YouTube.
  • 63% marketerów działających z influencerami spotkało się z fałszowaniem statystyk (kupowanie fanów).
  • 54% z 20 tys. badanych przyznało się do dokonania zakupu na podstawie inspiracji z bloga, Instagrama lub Facebooka.
  • Autentyczność jest kluczowym aspektem, decydującym o tym, czy odbiorcy dokonają zakupu na podstawie sugestii influencera.
  • 33% z badanych przestało śledzić daną osobę, gdy w jej kanałach było zbyt dużo treści, które wyglądały na sponsorowane.

Postanowiliśmy sprawdzić, które z blogerek i którzy z blogerów modowych mogą dotrzeć ze swoim przekazem do największej liczby osób za pośrednictwem social media.

Jak powstał ranking?

Przy tworzeniu rankingu pod uwagę braliśmy blogi modowe prowadzące swoje działania co najmniej w jednym z kanałów social media: Facebook, Instagram lub YouTube. 

Za blog modowy uznaliśmy wszystkie witryny, które poruszają tematykę modową w mniejszym lub większym zakresie.

W rankingu umieściliśmy TOP40 blogów, które docierają do największej liczby odbiorców.

Metodologia rankingu

Do wyliczeń punktacji w rankingu posłużyliśmy się następującymi metrykami:

  • liczba subksrybentów w YouTube;
  • wskaźnik zaangażowania subskrybentów w YouTube – określający ile % spośród wszystkich subskrybentów podejmowało jakąkolwiek interakcję z publikowanymi materiałami (np. komentarz);
  • liczba obserwujących na Instagramie – określający ile % spośród wszystkich obserwujących podjęło interakcję z ostatnimi materiałami (polubienie lub komentarz);
  • wskaźnik zaangażowania obserwujących na Instagramie – określający ile % spośród obserwujących polubiło lub skomentowało materiały;
  • liczba fanów na Facebooku;
  • wskaźnik zaangażowania fanów na Facebooku – analogicznie jak w przypadku powyższych, wskaźnik określający ile % spośród fanów komentuje i lajkuje materiały;
  • łączny wynik – zsumowana liczba angażujących się fanów z wszystkich wymienionych wyżej kanałów, wyliczona wg wzoru: fani na Facebooku * współczynnik zaangażowania + fani na Instagramie * współczynnik zaangażowania + fani na YouTube * współczynnik zaangażowania.

Taki sposób wyliczania pozwala na uwzględnienie tylko zaangażowanych fanów. Jak wiadomo pozyskiwanie dużej liczby fanów może odbywać się nie tylko organicznie, ale też przez zakup sztucznych fanów. Nie warto więc opierać się wyłącznie na tych wskaźnikach.

Dane do rankingu zostały przygotowane na podstawie platformy Whitepress (Lista Influencerów 2.0). 

Wyniki rankingu 

Miejsce Blogerka / Bloger Adres bloga Punkty YouTube – subsrkybenci YouTube – śr. zaangażowanie Instagram-Obserwujący Instagram – śr. zaangażowane Facebook-fani Facebook – śr. zaangażowanie
1 Maffashion https://maffashion.pl/ 52 404 68 696 4,31% 1 269 621 3,78% 853 934 0,17%
2 Jemerced http://www.jemerced.com/ 40 742 256 644 2,04% 968 757 3,52% 255 637 0,55%
3 What Anna Wears https://whatannawears.com/ 15 530 12 269 2,70% 369 790 4,11%    
4 Paula Jagodzińska https://beauty-fashion-shopping.pl/ 12 941 4 990 7,10% 292 995 4,18% 188 356 0,18%
5 Macademian Girl https://www.macademiangirl.com/ 12 489 132 782 1,78% 665 695 1,46% 214 059 0,19%
6 MAKE LIFE EASIER https://makelifeeasier.pl/ 11 399     329 928 3,34% 151 787 0,25%
7 Magda.pyznar – Magdalena Pyznar http://www.imagdanation.pl/ 7 988 3 079 6,19% 206 874 3,47% 134 502 0,46%
8 STYLOLY https://www.styloly.com/ 6 158 658 21,43% 156 575 3,72% 160 748 0,12%
9 Łukasz Podliński https://www.podlinski.net/ 4 471 95 433 2,36% 35 256 6,01% 58 983 0,17%
10 Ania Maluje https://www.aniamaluje.com 4 401 12 175 14,15% 42 062 6,15% 15 746 0,58%
11 Karolina Baszak http://karolinabaszak.com/ 3 713 67 455 1,79% 68 798 3,43% 36 398 0,40%
12 jeanetelife https://jeanetelife.com/ 3 343     62 899 5,24% 996 4,68%
13 Natalia Maszkowska https://nathallae.pl 3 341     149 155 2,18% 4 340 2,06%
14 Ladygugu https://ladygugu.pl/ 3 322 1 865 4,97% 45 118 6,58% 76 601 0,34%
15 Charlize Mystery http://charlizemystery.com/ 2 097     65 273 3,08% 45 598 0,19%
16 Szczesliva.pl https://www.szczesliva.pl/ 2 039 247 3,60% 49 563 1,79% 476 169 0,24%
17 Joanna Ryfka http://szafasztywniary.blogspot.com/ 2 016     35 563 4,86% 26 663 1,08%
18 Fashionable https://fashionable.com.pl/ 1 974 7 690 3,88% 52 828 2,48% 58 048 0,63%
19 Szafeczka https://szafeczka.com/ 1 950 6 017 10,62% 58 771 2,11% 47 158 0,15%
20 Ekskluzywny Menel https://www.ekskluzywnymenel.com/ 1 935 2 772 6,73% 67 798 2,02% 145 883 0,26%
21 Plaamkaa https://www.plaamkaa.pl/ 1 903 65 53,08% 45 270 4,07% 42 516 0,06%
22 Juliette in Wonderland https://juliettecapuleti.com/ 1 880 278 5,86% 35 870 5,13% 15 594 0,15%
23 Paweł Zabielski http://zabielskiblog.pl/ 1 683     31 716 5,11% 2 823 2,22%
24 twoalicecom https://www.twoalice.com/ 1 611     23 342 6,90%    
25 David Durden https://david-durden.pl/ 1 569 258 42,25% 22 124 6,52% 1 988 0,88%
26 Joanna Wałęka http://joanneaa.blogspot.com/ 1 517     49 816 3,04% 96 2,34%
27 Mr & Mrs Harmony http://harmonylife.style/ 1 454 1 524 4,84% 27 556 4,70% 6 700 1,27%
28 Women’s Passions http://www.womenspassions.pl/ 1 308     11 212 11,58% 1 960 0,50%
29 Ida Cupas https://idacupas.com/ 1 274 5 225 1,81% 21 084 5,51% 2 607 0,66%
30 Justyna Lis https://www.justynalis.com/ 1 224     25 432 4,72% 2 029 1,16%
31 „Modna pani co wiedzieć powinna” – Danuta Teresa Kozubik http://modna-pani.com/ 1 166     20 583 4,78% 7 866 2,31%
32 Justyna Biskup https://nouw.com/wielkiemirzeczy 1 138     32 672 3,47% 201 2,09%
33 Super Size XL http://www.supersizexl.pl/ 1 127 3 540 3,49% 26 963 2,03% 56 961 0,80%
34 Magdalena Roszak http://www.roszakmagda.pl 1 111     43 927 2,53%    
35 thisiskaitlynx http://barwne-stylizacje.blogspot.com/ 1 096     22 548 4,83% 6 199 0,11%
36 Daria Wojciechowska https://daria-porcelain.pl/ 1 091     82 519 1,27% 15 410 0,28%
37 Bless the Mess http://www.blessthemess.pl/ 1 076 381 7,43% 34 180 3,01% 21 351 0,09%
38 Fisty https://heyfisty.blogspot.com/ 1 039     7 227 14,37%    
39 SIMPLE.DANCER’s life https://simpledancerslife.com/ 1 039 448 8,18% 12 738 5,84% 6 665 3,63%
40 Rozalia Fashion https://rozaliafashion.pl/ 985 33 9,74% 16 649 5,85% 18 668 0,04%

Podsumowanie wyników:

  • Spośród pierwszej 40-tki blogerów: 24 prowadzi także kanał na YouTube, 40 na Instagramie, 36 na Facebooku.
  • Największą liczbą fanów zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie może poszczycić się Maffashion.
  • Najwięcej osób subskrybuje kanał Jessici Mercedes.

Przegląd zwycięzców

1. Miejsce – Maffashion

Blog: https://maffashion.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/MAFFASHION.official

Instagram: https://www.instagram.com/maffashion_official/

YouTube: https://www.youtube.com/user/Sratataj

Maffashion niezmiennie od lat jest czołową influencerką modową w Polsce. Jako jedyna w zestawieniu osiągnęła magiczną granicę miliona obserwujących na Instagramie. Wrażenie robią nie tylko same liczby fanów, ale także wysokie współczynniki ich zaangażowania, które z reguły znacząco spadają wraz ze wzrostem liczby fanów.

W 2017 roku Maffashion została uznana za najbardziej wpływową blogerkę świata!

 

2. Miejsce – Jemerced

Blog: http://www.jemerced.com/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/jemerced

Instagram: https://www.instagram.com/jemerced/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCd31VkvrjFdUTKqlp8AGSNQ

Jessica Mercedes to również topowa modowa influencerka od wielu lat. Regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingach nie tylko wpływowych blogerów, ale też najbardziej wpływowych Polaków. Zgromadziła najwięcej śledzących na swoim kanale YouTube w naszym rankingu.  

 

3. Miejsce – What Anna Wears

Blog: https://whatannawears.com/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/WhatAnnaWears

Instagram: https://www.instagram.com/whatannawears/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC81hZa7P80mViA1Msl_ummA

What Anna Wears to blog prowadzony przez Annę Skórę. Poza modą, Anna jest też zapaloną miłośniczką biegania i podróży. Już w 2015 roku została doceniona jako postać blogosfery i uznana jako “postać skazana na sukces” w Rankingu Najbardziej wpływowych blogów. Blogerka i podróżniczka ma za sobą także epizod w telewizji – wystąpiła w 3. edycji programu Agent – Gwiazdy.

 

4. Miejsce – Paula Jagodzińska

Blog: https://beauty-fashion-shopping.pl/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/paula.jagodzinska

Instagram: https://www.instagram.com/paula_jagodzinska/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCieBrj7JdouE-PZ3H7jj1zw

Paula Jagodzińska prowadzi bloga lifestyle’owego, gdzie oprócz mody porusza także tematy związane z urodą, wnętrzami i podróżami. Jak sama przyznaje, nie interesuje jej sława i bycie na świeczniku, co jak widać doceniają jej odbiorcy, których liczba jest już liczona w setkach tysięcy.

 

5. Miejsce – Macademian Gilr

Blog: https://www.macademiangirl.com/ 

Facebook: https://www.facebook.com/MacademianGirl/

Instagram: https://www.instagram.com/macademiangirl/

YouTube: https://www.youtube.com/user/tgonzalezperea

Tamara Gonzalez jest już nie tylko blogerką, ale śmiało można ją nazwać gwiazdą telewizyjną (Taniec z Gwiazdami, Pytanie na śniadanie). Na tle innych blogerek modowych z pewnością wyróżnia ją wyrazisty styl pełen odważnych kolorów i połączeń. 

 

 

Źródła: