Blogi modowe w Social Media – ranking wrzesień 2019

W kolejnej edycji rankingu blogów modowych pod lupę wzięliśmy działania prowadzone w social media. Które z blogerek i blogerów mogą swoimi działaniami docierać do największej liczby osób? Które kanały są najczęściej do tego wykorzystywane? Sprawdź poniżej!

Blogerzy i influencerzy

Blogerki oraz blogerzy modowi, dzięki tworzonym przez siebie treściom, automatycznie stają się też influencerami. Kim właściwie jest ten influencer? Słowo to na stałe zagościło w słowniku ważnych terminów marketingowych. 

Według dosłownej definicji to osoba wywierająca wpływ na innych, kształtująca opinie.

Kształtowanie tych opinii i trendów odbywa się przez różne kanały przekazu. W Internecie będą to głównie: blogi, vlogi, fanpage na Facebooku, profile na Snapchacie i Instagramie oraz Twitterze i TikToku. 

Jak kształtuje się obecnie rynek influencer marketingu? Które z platform są używane najczęściej? Jaki realny wpływ mają influencerzy na życie obserwujących?

Na te inne pytania znaleźliśmy odpowiedzi w raportach The State of Influencer Marketing 2019 oraz The Power of Global Influencers:

  • Instagram jest najszybciej rosnącą platformą social media. W 2018 roku przekroczył 1 miliard aktywnych użytkowników i śmiało dąży do drugiego miliarda. W ciągu 5 ostatnich lat liczba użytkowników zwiększyła się 10x.
  • Wartość całego rynku influencer marketingu na świecie przekroczyła już 6 mld USD (w 2016 roku było to jeszcze 3 mld USD).
  • 76% marketerów planujących działania z influencerami uwzględnia w kampaniach Instagram, 46% Facebooka, a 36% YouTube.
  • 63% marketerów działających z influencerami spotkało się z fałszowaniem statystyk (kupowanie fanów).
  • 54% z 20 tys. badanych przyznało się do dokonania zakupu na podstawie inspiracji z bloga, Instagrama lub Facebooka.
  • Autentyczność jest kluczowym aspektem, decydującym o tym, czy odbiorcy dokonają zakupu na podstawie sugestii influencera.
  • 33% z badanych przestało śledzić daną osobę, gdy w jej kanałach było zbyt dużo treści, które wyglądały na sponsorowane.

Postanowiliśmy sprawdzić, które z blogerek i którzy z blogerów modowych mogą dotrzeć ze swoim przekazem do największej liczby osób za pośrednictwem social media.

Jak powstał ranking?

Przy tworzeniu rankingu pod uwagę braliśmy blogi modowe prowadzące swoje działania co najmniej w jednym z kanałów social media: Facebook, Instagram lub YouTube. 

Za blog modowy uznaliśmy wszystkie witryny, które poruszają tematykę modową w mniejszym lub większym zakresie.

W rankingu umieściliśmy TOP40 blogów, które docierają do największej liczby odbiorców.

Metodologia rankingu

Do wyliczeń punktacji w rankingu posłużyliśmy się następującymi metrykami:

  • liczba subksrybentów w YouTube;
  • wskaźnik zaangażowania subskrybentów w YouTube – określający ile % spośród wszystkich subskrybentów podejmowało jakąkolwiek interakcję z publikowanymi materiałami (np. komentarz);
  • liczba obserwujących na Instagramie – określający ile % spośród wszystkich obserwujących podjęło interakcję z ostatnimi materiałami (polubienie lub komentarz);
  • wskaźnik zaangażowania obserwujących na Instagramie – określający ile % spośród obserwujących polubiło lub skomentowało materiały;
  • liczba fanów na Facebooku;
  • wskaźnik zaangażowania fanów na Facebooku – analogicznie jak w przypadku powyższych, wskaźnik określający ile % spośród fanów komentuje i lajkuje materiały;
  • łączny wynik – zsumowana liczba angażujących się fanów z wszystkich wymienionych wyżej kanałów, wyliczona wg wzoru: fani na Facebooku * współczynnik zaangażowania + fani na Instagramie * współczynnik zaangażowania + fani na YouTube * współczynnik zaangażowania.

Taki sposób wyliczania pozwala na uwzględnienie tylko zaangażowanych fanów. Jak wiadomo pozyskiwanie dużej liczby fanów może odbywać się nie tylko organicznie, ale też przez zakup sztucznych fanów. Nie warto więc opierać się wyłącznie na tych wskaźnikach.

Dane do rankingu zostały przygotowane na podstawie platformy Whitepress (Lista Influencerów 2.0). 

Wyniki rankingu 

MiejsceBlogerka / BlogerAdres blogaPunktyYouTube – subsrkybenciYouTube – śr. zaangażowanieInstagram-ObserwującyInstagram – śr. zaangażowaneFacebook-faniFacebook – śr. zaangażowanie
1Maffashionhttps://maffashion.pl/52 40468 6964,31%1 269 6213,78%853 9340,17%
2Jemercedhttp://www.jemerced.com/40 742256 6442,04%968 7573,52%255 6370,55%
3What Anna Wearshttps://whatannawears.com/15 53012 2692,70%369 7904,11%  
4Paula Jagodzińskahttps://beauty-fashion-shopping.pl/12 9414 9907,10%292 9954,18%188 3560,18%
5Macademian Girlhttps://www.macademiangirl.com/12 489132 7821,78%665 6951,46%214 0590,19%
6MAKE LIFE EASIERhttps://makelifeeasier.pl/11 399  329 9283,34%151 7870,25%
7Magda.pyznar – Magdalena Pyznarhttp://www.imagdanation.pl/7 9883 0796,19%206 8743,47%134 5020,46%
8STYLOLYhttps://www.styloly.com/6 15865821,43%156 5753,72%160 7480,12%
9Łukasz Podlińskihttps://www.podlinski.net/4 47195 4332,36%35 2566,01%58 9830,17%
10Ania Malujehttps://www.aniamaluje.com4 40112 17514,15%42 0626,15%15 7460,58%
11Karolina Baszakhttp://karolinabaszak.com/3 71367 4551,79%68 7983,43%36 3980,40%
12jeanetelifehttps://jeanetelife.com/3 343  62 8995,24%9964,68%
13Natalia Maszkowskahttps://nathallae.pl3 341  149 1552,18%4 3402,06%
14Ladyguguhttps://ladygugu.pl/3 3221 8654,97%45 1186,58%76 6010,34%
15Charlize Mysteryhttp://charlizemystery.com/2 097  65 2733,08%45 5980,19%
16Szczesliva.plhttps://www.szczesliva.pl/2 0392473,60%49 5631,79%476 1690,24%
17Joanna Ryfkahttp://szafasztywniary.blogspot.com/2 016  35 5634,86%26 6631,08%
18Fashionablehttps://fashionable.com.pl/1 9747 6903,88%52 8282,48%58 0480,63%
19Szafeczkahttps://szafeczka.com/1 9506 01710,62%58 7712,11%47 1580,15%
20Ekskluzywny Menelhttps://www.ekskluzywnymenel.com/1 9352 7726,73%67 7982,02%145 8830,26%
21Plaamkaahttps://www.plaamkaa.pl/1 9036553,08%45 2704,07%42 5160,06%
22Juliette in Wonderlandhttps://juliettecapuleti.com/1 8802785,86%35 8705,13%15 5940,15%
23Paweł Zabielskihttp://zabielskiblog.pl/1 683  31 7165,11%2 8232,22%
24twoalicecomhttps://www.twoalice.com/1 611  23 3426,90%  
25David Durdenhttps://david-durden.pl/1 56925842,25%22 1246,52%1 9880,88%
26Joanna Wałękahttp://joanneaa.blogspot.com/1 517  49 8163,04%962,34%
27Mr & Mrs Harmonyhttp://harmonylife.style/1 4541 5244,84%27 5564,70%6 7001,27%
28Women’s Passionshttp://www.womenspassions.pl/1 308  11 21211,58%1 9600,50%
29Ida Cupashttps://idacupas.com/1 2745 2251,81%21 0845,51%2 6070,66%
30Justyna Lishttps://www.justynalis.com/1 224  25 4324,72%2 0291,16%
31„Modna pani co wiedzieć powinna” – Danuta Teresa Kozubikhttp://modna-pani.com/1 166  20 5834,78%7 8662,31%
32Justyna Biskuphttps://nouw.com/wielkiemirzeczy1 138  32 6723,47%2012,09%
33Super Size XLhttp://www.supersizexl.pl/1 1273 5403,49%26 9632,03%56 9610,80%
34Magdalena Roszakhttp://www.roszakmagda.pl1 111  43 9272,53%  
35thisiskaitlynxhttp://barwne-stylizacje.blogspot.com/1 096  22 5484,83%6 1990,11%
36Daria Wojciechowskahttps://daria-porcelain.pl/1 091  82 5191,27%15 4100,28%
37Bless the Messhttp://www.blessthemess.pl/1 0763817,43%34 1803,01%21 3510,09%
38Fistyhttps://heyfisty.blogspot.com/1 039  7 22714,37%  
39SIMPLE.DANCER’s lifehttps://simpledancerslife.com/1 0394488,18%12 7385,84%6 6653,63%
40Rozalia Fashionhttps://rozaliafashion.pl/985339,74%16 6495,85%18 6680,04%

Podsumowanie wyników:

  • Spośród pierwszej 40-tki blogerów: 24 prowadzi także kanał na YouTube, 40 na Instagramie, 36 na Facebooku.
  • Największą liczbą fanów zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie może poszczycić się Maffashion.
  • Najwięcej osób subskrybuje kanał Jessici Mercedes.

Przegląd zwycięzców

1. Miejsce – Maffashion

Blog: https://maffashion.pl/

Facebook: https://www.facebook.com/MAFFASHION.official

Instagram: https://www.instagram.com/maffashion_official/

YouTube: https://www.youtube.com/user/Sratataj

Maffashion niezmiennie od lat jest czołową influencerką modową w Polsce. Jako jedyna w zestawieniu osiągnęła magiczną granicę miliona obserwujących na Instagramie. Wrażenie robią nie tylko same liczby fanów, ale także wysokie współczynniki ich zaangażowania, które z reguły znacząco spadają wraz ze wzrostem liczby fanów.

W 2017 roku Maffashion została uznana za najbardziej wpływową blogerkę świata!

 

2. Miejsce – Jemerced

Blog: http://www.jemerced.com/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/jemerced

Instagram: https://www.instagram.com/jemerced/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCd31VkvrjFdUTKqlp8AGSNQ

Jessica Mercedes to również topowa modowa influencerka od wielu lat. Regularnie zajmuje czołowe miejsca w rankingach nie tylko wpływowych blogerów, ale też najbardziej wpływowych Polaków. Zgromadziła najwięcej śledzących na swoim kanale YouTube w naszym rankingu.  

 

3. Miejsce – What Anna Wears

Blog: https://whatannawears.com/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/WhatAnnaWears

Instagram: https://www.instagram.com/whatannawears/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC81hZa7P80mViA1Msl_ummA

What Anna Wears to blog prowadzony przez Annę Skórę. Poza modą, Anna jest też zapaloną miłośniczką biegania i podróży. Już w 2015 roku została doceniona jako postać blogosfery i uznana jako “postać skazana na sukces” w Rankingu Najbardziej wpływowych blogów. Blogerka i podróżniczka ma za sobą także epizod w telewizji – wystąpiła w 3. edycji programu Agent – Gwiazdy.

 

4. Miejsce – Paula Jagodzińska

Blog: https://beauty-fashion-shopping.pl/

Facebook: https://pl-pl.facebook.com/paula.jagodzinska

Instagram: https://www.instagram.com/paula_jagodzinska/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCieBrj7JdouE-PZ3H7jj1zw

Paula Jagodzińska prowadzi bloga lifestyle’owego, gdzie oprócz mody porusza także tematy związane z urodą, wnętrzami i podróżami. Jak sama przyznaje, nie interesuje jej sława i bycie na świeczniku, co jak widać doceniają jej odbiorcy, których liczba jest już liczona w setkach tysięcy.

 

5. Miejsce – Macademian Gilr

Blog: https://www.macademiangirl.com/ 

Facebook: https://www.facebook.com/MacademianGirl/

Instagram: https://www.instagram.com/macademiangirl/

YouTube: https://www.youtube.com/user/tgonzalezperea

Tamara Gonzalez jest już nie tylko blogerką, ale śmiało można ją nazwać gwiazdą telewizyjną (Taniec z Gwiazdami, Pytanie na śniadanie). Na tle innych blogerek modowych z pewnością wyróżnia ją wyrazisty styl pełen odważnych kolorów i połączeń. 

 

 

Źródła: